Pelletsproffsen.se 

Här kan du som redan fått ett brännarpaket installerat dela med dej av dina erfarenheter osv...

Denna sidan är helt ny och lades ut idag den 6:e Oktober 2008. Tanken med denna sida är att ge dej som redan är kund hos oss en möjlighet att lämna synpunkter ang din Eurofire installation, din pelletsförbrukning, besparing, service från oss på Sölvesborgs Pellets Teknik, Ris eller Ros, denna hemsida osv, och genom detta ge våra blivande kunder en inblick i vad dom kan förvänta sig av oss, vår service och vår Pelletsbrännare Eurofire. Med andra ord så är ordet fritt...

Antal inlägg: 54

Ditt namn:

Din e-postadress:

Din hemsida:

Ditt meddelande:

:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove)
:O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)




Mata in koden inbäddad i bilden

2015-07-13 09:35:06 - Hyning, Hyning@foxmail.com, www.baidu.com

i like so much~

2015-02-04 15:35:22 - Robert Nilsson, svedbergakulle@gmail.com, www.bengal.se

Vi köpte en Eurofire av Jimmy för 7 år sedan som har gått felfritt sen han installerade den. Nu har vi köpt nytt hus och det är dags för en ny investering och vi kommer inte ens att se oss om vad som finns på marknaden för vi litar 100% på att Jimmy har det bästa. Jimmys kundbemötande håller världsklass! Robert Nilsson / Skärholma

2014-12-29 13:37:30 - Dennis, Dhaglund71@gmail.com

Mitt tändelement kastade in handduken strax innan jul. På juldagen mailade jag in min beställning av ett nytt tändelement, jag fick svar samma dag att ett nytt var lagt på lådan och på väg till mig. Första vardagen efter jul (idag) kom det.

Strålande service.

2014-11-28 12:12:20 - Richard hård, in-2-mx@hotmail.com

Det bästa mottagandet och service alla kategorier på fullt allvar...
Genom åren så har man ju haft med en hel del företag att göra och oavsett vad man sök eller skulle köpt så kan jag på fullt allvar säga att INGEN slår Jimmys kundfokus...
Helt grymt... :)

2013-12-25 09:55:19 - Krille, krilleonilla@telia.com

Syverän service. Ringde kl 14 på julafton. Tändelementet hade gått sönder i min brännare. Inga problem. Bara att köra o hämta. Ska strax köra.

2013-12-23 15:24:05 - Magnus, mange_andersson2@hotmail.com

Jag köpte den nya turbotändaren till min Effecta Pellx brännare. Den har gått problemfritt nu i en vecka och tiden för att gå i full drift har i snitt minskat med ett par minuter per tändning.

Det var inga problem att byta och servicen är galant!

2013-10-30 15:09:14 - Robert

Fick min Eurofire installerad av Jimmy och allting funkar perfekt.
Otroligt bra service och bemötande.

2013-10-25 10:43:10 - Johan, johan.i.bergvall@gmail.com

Funkar suveränt. bra man har nära till sölvesborg då det är smidigt att åka å serva och få hjälp då Jimmy alltid är smidig å hjälpsam. :)

2013-10-08 23:18:21 - Jimmy, info@jkfab.se

Ika, det är bara att höra av dej så fixar jag en ny anläggning :)

Iosif, ring eller maila mej så fixar vi din brännare över telefonen. I annat fall så kommer jag ut och servar den.

2013-09-19 10:25:32 - iosif selyem, selyemiosif@hotmail.com

Hej jag har en Baxieurofire milenium 3,den startar och stannar hela tiden vid uppstart.Va kan fället va.

2013-09-17 21:59:13 - Ika winge, ica_winge@hotmail.com

Hej! Vi har handlat tändelement av dig och är så himla nöjda. Vi ska snart byta ut alltihop till nytt men hoppas på att kanske klara en vinter till och bara köpa nytt brännar rör. Säljer du det? Om annars har du tips på billigt ställe till Pellux som bara ska klara en sista vinter :) Med vänlig hälsning, ika

2013-09-15 10:56:22 - glenn kvist, kvistglenn@hotmaill.com

mkt bra service o trevligt bemötande via tel samt beställde tändelement som kom dan efter.

2013-09-07 09:18:40 - Lena Andersson, lena.andersson2@hotmail.com

Tusen tack för att du fick igång min brännare! Funkar perfekt igen :)

2013-02-09 10:19:04 - Ingemar Barrfeldt, ingemar.barrfeldt@gmail.com

Instämmer med alla positiva skrivare. Nu har jag eldat pellets i två år. Förut gick elpatronerna varma. Investeringen av pelletsbrännare har haft en payoff på 2 år. Bra! Nu är det plus 1000:- per månad som kan gå till annat eller läggas i madrassen.:)

2012-12-13 21:59:54 - Christine, christinenilsson@hotmail.com

Tackar för hjälpen i dag och alla andra dagar då jag fått sanslöst mycket hjälp via telefon. Vet inget företag som ställer upp så mycket för sina kunder. Nya grejer kom dagen efter beställning. Toppen :D

2012-11-08 19:28:07 - Anders, a-lindskog@hotmail.com

Tack för riktigt snabb service när jag beställde ett tändelement!
Supernöjd!!!

2012-09-29 22:17:14 - Ingvar Selberg, ingvar.selberg@bredband.net

Jag beställde ett tändelement till vår KMP-brännare:

* det gick snabbt.
* det var billigt.
* jag fick goda råd

SUMMERING: jag är mycket nöjd med JKFAB!:)

2012-03-30 09:32:10 - Camilla och Ludvig, hjertqvist@hotmail.com

Vi är jättenöjda med vår pelletsbrännare! Och bra service!:)

2012-03-18 18:34:44 - Mikael Osvaldsson, micke_osv@hotmail.com

Fick min baxi brännare i September och den har fungerat perfekt.Inga drifts stopp eller nånting :)Servicen va helt perfekt,snabb och bra leverans!! Kan varmt rekommendera dig och din firma till alla jag känner!!!

2012-02-08 21:27:38 - Mika Turkulainen, mikaturkulainen@hotmail.com

Vill tacka för den fina servicen man får.Alltid goda råd, en mycket trevlig personal att ha göra med.Kan med handen på hjärtat rekommedera till alla och kommer att rekommedera till alla jag känner.S:Dtort tack!:D(star)

2011-11-14 16:16:27 - Mats-ola Jakobsson, ronnarve@hotmail.com

har bara ros att ge är mycket kompetent rådgivare som vet vad han pratar är duktig på o föreslå vettiga lösningar får tacka så mycket för alla råd ha de gott Jimmy
M.W.H Mats-ola Jakobsson(flower):D

2011-01-18 19:46:10 - Göran/Lidia Agrell , Goran.agrell@telia.com

Tack för all hjälp vi fick under tiden vi hadde strul med varan pelletsbrännare. Stor tack till Jimmy för snabt service.(flower)

2011-01-18 14:45:19 - Jaco B, ja

Ringde pelletsproffsen idag eftersom jag haft problem med mi pelletsbrännare fick genast massor av goda råd de märks att de har järnkoll, stort tack nu finkar brännaren perfekt!:D

2010-11-14 22:02:58 - Tony

Hej
Två år sedan Jimmy var och installerade min Eurofire. Har fungerat klockrent och det var den klart bästa investeringen jag gjort...Tack Jimmy

2010-11-06 13:32:11 - Marcus, nagnagnag@sverige.nu

Lämnade fel hemsida i tidigare inlägg.:O
Mvh
Marcus

2010-11-06 13:29:50 - Marcus, nagnagnag@hotmail.com

Hej, tack för en väl utförd installering och utmärkt service. Speciellt imponerad av bemötande och uppföljning med helg support under inkörningen !
Vi har kört i snart 1.5 år utan större problem.:)
Mvh
Marcus o Linnea (Stengöl, Karlskrona)

2010-04-04 16:25:30 - Danne, danne3238@yahoo.se

Har nu kört 2år med min Eurofire helt utan problem. Noll driftstop eller misslyckade stater och dessutom inte en krona på reservdelar. Det extra tändelementet som följde med ligger på hyllan ännu;) och brännaren ser ut som ny ännu, inga skador/slitage.
Hälsningar från N Sandby (Hässleholm)

2010-02-28 17:04:45 - Kennet, Kennet.Henningsson@gmail.com

Har just kört de 2 första månaderna med EuroFire pelletsbrännare i vår CTC1100 Ekonomi. Tros att vintern bjöd på -20 grader upprepade gånger har det fungerat mycket bra. Det har inte varit några stopp alls, värme har inte saknats på något sätt. Jag upplever heller inte att det är några problem att underhålla. Det är en lättskött anläggning, det som dock ska till är att man ska tänka på att titta till. Har kört ett antal år med Olja som man funderar på en gång om året.
Nästa steg är att lära mig sota själv, så jag slipper den kostnaden :)

/Kennet

2010-02-18 19:50:35 - Familjen Vilonen

Snart 1år sedan vi skaffade en eurofire. Har bara positivt att säga om Jimmy och den fantastiska support han ger. Han kan säkert varenda gammal panna som finns därute bara han får tänka lite först efter att man har förklarat vad som står hemma.

2010-02-16 21:38:04 - Gustav Isaksson, gussten82@yahoo.se

Vill först tacka Jimmy för hans utmärkta service och det faktum att han aldrig tar illa upp när brännaren börjar strula vid okristliga tider på dygnet.
Hur som helst, jag hade ett problem med min brännare, den kunde stå igång i flera timmar utan att vattnet blev varmt, med följd att bakbrandsvakten jämt och ständigt löser ut(inte ogärna på natten, så man får sig en överraskning vid halv 6 varje morgon.)
Brännaren var nära att åka ut ett flertal gånger, tills jag pratade med Jimmy i fredags(12/2) och vi gjorde lite inställningar och då nämnde han att något måste stjäla värmen, eftersom brännaren gick på full effekt.
Då kom jag att tänka på min kära vind, en oinredd vind med spåntak(gammal kåk) där det ju naturligtvis är kallt, men mina rör går nämligen upp från pannrummet till vinden och sen ner till respektive rum. Kände på rören, och man kunde känna att de var varma, trots att de var isolerade. Jag satte genast igång att isolera rören ordentligt och här snålades det inte med ullen. Några timmar senare när jag var klar så gick jag ner och hörde inte ett ljud från pelletsbrännaren. Jaha, tänkte jag nu har aset stannat igen, men icke det stod vänteläge på displayen.
Att det kunde vara så uppenbart hade jag aldrig tro.
Nu går pelletsbrännaren som en klocka ochmin pelletsförbrukning sjönk som en aktie i en finanskris(ok, den var dålig jag vet).
Från att ha förbrukat ca 4 säckar per dygn, så är jag nu nere på två och ändå har jag 20 grader i huset, jämfört med sisådär 14-15 grader eftersom jag aldrig fick upp temperaturen.
Så ett tips till alla; kolla över rören, för där är en vansinnig energitjuv som kostar.
Jimmy har ett gott rykte och det är inte så konstigt, med tanke på den fantastiska service och bemötande man får. All heder till dig och ditt företag.

2010-01-26 01:18:03 - Marina Nilsson & Göran Kast, manipuraka@hotmail.com

Vi har haft problem med värmesystemet sedan vi köpte huset i augusti 09.
Vi eldade först upp resterande olja, men fick ändå aldrig ordentlig värme. Elementen varnågorlunda varma, tappvattnet var inte speciellt varmt och mycket ojämt i tempratur. 1.9 Kubik olja gick åt sedan början av oktober och tog slut i början av januari... På grund av andra oväntade utgifter hade vi inte kunnat tänka på brännare redan innan jul. Så när oljan var slut, drog vi igång pannan på el. Från 20 kwh om dagen fick vi 181 kwh om dagen. Ändå orkade pannan inte hålla mer än max 45-50 grader. Iskallt i huset, ljumma element och varmvatten i duschen i max 1 minut. Detta på ett otal andra husproblem.
Hittade hit via en annons på Blocket, jämförde och räknade, ringde runt och vägde för och nackdelar. Valet blev ganska självklart. Dels ekonomiskt, tekniskt och att Jimmy ställde upp att komma så fort han kunde plus verkade vara trovärdig i sitt yrkesutövande.
Jimmy kom idag, med kort varsel, och svängde på en brännare
Trevlig och tålmodig med mig frågandes en himla massa.
Och jag säger bara TACK!!! Efter Värmen kört igång stod jag och kramade ett element i köket en bra stund för det var ÄNTLIGEN varmt! Jimmy fixade också med några inställningar på schunten, som tydligen inte var som den skulle, och nu har vi även varmt vatten i duschen.
Vi har för första gången på månader kunnat ta vars en riktigt lång, varm dusch. Ni anar inte hur mycket det tär på människor att frysa så länge som vi gjort . Var på väg att sälja huset för orken var helt slut. Idag trivs vi i vårt hus för första gången på länge.
Än så länge tickar brännaren på snällt. Allting verkar gå fint. Värmen är jämn och behaglig i både element och tappvatten. Återkommer om någon vecka när vi bekantat oss mer med vår nya varma pannrumspolare.

Nu ska jag upp och sova i vårt VARMA sovrum :D

2010-01-14 19:33:46 - Lars Karlsson, k.n.karlsson@live.se

Tack för serviceandan! Det är skönt att veta att man kan vända sig till en tillförlitlig firma när det kniper! När brännaren strejkade fanns det omedelbar hjälp! Tackar Tackar! Mvh Lars Karlsson.:D

2009-12-30 14:08:20 - Krister Bråberg, krister.maj@telia.com

Supersnabb leverans. Bra service!:D

2009-12-29 16:49:23 - Bosse, bosseelofsson40@hotmail.com

Otroligt hög servicenivå,Tekniskt kunnande på högsta nivå. Både jimmy o brännaren blir dina bästa vänner länge. m.v.h Bosse.7år i branschen.

2009-12-21 22:00:46 - Jimmy Kärnerup, jimmy@jkfab.se

God Jul...:)

2009-10-30 13:09:23 - Fredrik Andersson, fidde_79@hotmail.com

Den 19 september installerade Jimmy en pelletsbränare på min vedpanna, tmv keram. Pannan kom upp hela 92% verkningsgrad och sanslöst bra CO och NOX! Då jag kör pannan mot ackumulator- tank har jag haft en del inkörningsproblem.
Grunden till mina problem är att jag har haft för stor ack 2*750L. Jag började med att ställa in brännaren så att den startar när ena tanken var nere på 40 grader och att den stoppade vid 75grader.
Med dessa inställningar fick brännare vara i drift 4h timmar non stopp för att fylla tankarna. Ett annat problem har varit att överhettnings skyddet har löst ut ett par gånger fast pannans laddomat har varit ställd på 80grader. För att komma runt mina problem ställde jag ner start och stopp temperatur.
För att en pelletsbrännare ska fungera så optimalt som möjligt bör inte drifttiden överstiga 2h non stopp eldning. Vid för långa drifttider ansamlas oförbränd pellets i brännaren och till sist börjar den gå knackigt.
Efter att kopplat bort en tank samt ställt starttemp till 44grader och stopptemp till 70 grader eldar inte brännare mer än 70minuter i stöten 2-3 gånger om dagen vid kallt väder.
Att köra med för stor ackumulatortank påverkar systemverkiningsgraden negativt upp till 10%.
En stor fördel med att köra mot ackumulatortank är att brännaren för gå på fulla spjäll under lång tid vilket gör att verkningsgraden på pannan blir hög samt att man får en bättre förbränning vilket är bra för miljön.
Tack vare vår nya pelletsbrännare slipper vi stressen kring vedeldningen.

2009-10-29 17:49:55 - Gunnar Johansson, g.johansson@mac.com

Tack Jimmy för supersnabb leverans av tändelementet till min Pellx brännare, funkar kanon nu. mvh Gunnar

2009-10-16 09:38:13 - Jouni Peltohaka, camilla.jouni@telia.com

Det var trevligt att få så bra support fast jag inte handlat hos dig. Förslag: skaffa ett telefon support nummer med minutpris så behöver man inte känna sig generad för att ringa när det krånglar. Mvh Jouni

2009-10-04 13:49:00 - Torsten Persson, eija.persson@telia-com

Tack Jimmy, nu fungerar min brännare och blir inte så varm.Fallbromsen blev också bra inga mer hela oförbrända pelletsar i askan!! Hälsn Torsten

2009-04-21 15:07:19 - Håkan Lindblad, hakan@mbox.lidnet.se

Jimmy!
Får jag föreslå ett forum ang pelletsinstallationer och info om kringliggande utrustning.Då kan alla lämna synpunkter på varandras problem el lösningar.Brukar lösa många frågor som du per tfn "slipper" svara på även fast jag vet att du inte har nåt emot det:)
Jag delar gärna med mig av mina bu el bä om pannor och sånt man sprungit på på vägen.Hälsn Håkan

2009-04-18 11:22:40 - Jimmy Kärnerup, info@solvesborgspellets.se

Denna länken fungerar bättre till panninstallationen...

http://www.solvesborgspellets.se/gallery1_3_5.html

//Jimmy

2009-04-17 14:58:21 - Jimmy Kärnerup

:)

2009-04-12 21:29:56 - Håkan Lindblad

Fick lite skäll av sambon.. det var faktiskt hon som monterade pelletsförrådet.Glömde nämna det.Och utan förrådet hade det ju inte fungerat :)

2009-04-12 15:28:12 - Jimmy Kärnerup, info@solvesborgspellets.se

Tjena Håkan och tack för ditt och alla er andras inlägg på denna sida. Alltid kul när ens service och support blir uppskattat. Bilderna på Håkans installation finner ni under fliken "bilder" här till vänster eller kan du klicka på länken nedan så kommer du dit direkt.
http://cms.dinstudio.se/cms/gallery1_3_5.html

Mvh/Jimmy på Sölvesborgs Pellets Teknik

2009-04-10 20:58:53 - Håkan Lindblad, hakan@mbox.lidnet.se

Hej! Har nu monterat baxi eurofire i min panna.Det måste jag säga var bland det roligaste och enklaste jag gjort på länge.Installationen gick på ca tre timmar och efter lite finjustering av plc´n med hjälp av proffset per telefon sjöng brännaren igång utan problem.Måste säga att jag ångrar INTE att jag gjorde allt själv då jag sparde ca 10000 på att skippa en installatör från trakten.Om Jimmy snart lägger upp bilderna på min inst så finns de att se i bildgalleriet.Stort tack /Håkan i Enköping

2009-03-04 18:49:38 - uffe.g, uffe@bbt-providers.se

härliga mäniskor både jimmy o fredrik alltid vänligen bemötta o hjävligt bra pellets.tack för att ni finns

2009-02-23 18:13:14 - Niclas, niben65@hotmail.com

Bra jobbat av Jimmy och hans lärling!,de höll allt som de lovat,kan verkligen rekommendera dessa!

2009-02-03 23:04:51 - Robert & Jeanette, svedbergakulle@gmail.com

En trevlig kille med hög servicenivå!! Jimmy kom till oss på studs när vi sparkat ut brännaren och skitfirman som sålt vår förra brännare till oss och som under två månader inte fått skiten att fungera!Ringde Jimmy som kom två dagar senare med en brännare som fungerar utmärkt! Bra firma med bra service!/Från en kräsen jäkel som vill ha vad jag blivit lovad och fått det! Slutet gott allting gott!

2008-12-07 11:45:11 - Timo Eneroth, timo.taxinge@telia.com

Det fungerar klockrent. Efter instruktioner från Jimmy, så har jag nu insatallerat min första pelletsanläggning någonsin. Lite strul med en trasig fläkt vid leveransen,så har jag nu fått en ny och allting är okay.
Jimmy, tack för din fina support och hjälp via telefon.Nästa steg är att i vår demontera oljetanken så att jag kan använda pannrummet somm pelletsförråd. Tyvärr så är Sölvesborgs Pelletsteknik för långt bort från mig som bor i Taxinge i Södermanland, så jag måste anlita ett annat företag för demontering av tanken. Så, än en gång, tack för fin service och ett proffsigt bemötande från er.

2008-11-22 20:45:19 - Danne, danne3238@yahoo.se

Mycket bra service samt telefonsupport mm. Låga priser på reservdelar till Eurofire, även om jag inte behövt några....

2008-11-10 11:55:26 - Sanna, sanhitch@telia.com

Hej!
Allting kanon, lätta att få tag i oavsett tiden. ställer upp och lagar på helger om det behövs. bra pellets.

2008-10-30 19:10:18 - Christian Johansson, hassehang@hotmail.com

Har aldrig varit så nöjd med en pelletsanläggning som denna proffsigt bemötande i kombination med ett kunnande om denna uppvärmnings tekniken gör att jag helhjärtat kan rekomendera Jimmy och hans företag att utföra pelletsinstallationer det är få företag man kan ringa och fråga något vilken tid på dygnet det än är 5stjärnor av 5 möjliga. Mvh Christian Johansson.

2008-10-13 21:20:08 - Per Martinsson, info@pemcon.se

Servicen hos Sölvesborgs Pellets är unik! Jag har bara goda erfarenheter av bra leveranser och bra pellets. Jag har dessutom haft det stora nöjet att få hjälp av Jimmy när min gamla brännaren inte fungerade och det på tider som jag inte trodde var möjligt!